Wskazówki edytorskie
Prosimy, aby nadsyłane teksty były przygotowane według następujących wskazówek. Nasze wymagania są następujące:
Do tekstu należy dołączyć słowa kluczowe (od 3 do 6) oraz streszczenie (od 500 do 1000 znaków ze spacjami) w języku polskim (lub w języku, w jakim został napisany artykuł) , bibliografię i notę o autorze (autorach)
Format tekstu:
- czcionka: Times New Roman: tekst główny - 12 pkt., przypis dolny - 10 pkt.; można używać pogrubionych liter i kursywy, nie należy stosować podkreśleń;
- interlinia: tekst główny - 1,5 wiersza, przypis 1 wiersz;
- akapit: wcięcie pierwszego wiersza 1,25 cm;
- marginesy po 2,5 cm z każdej strony;
- prosimy nie zostawiać pustych wierszy, nie dzielić wyrazów, nie stosować żadnego specjalnego formatowania.
Przypisy:
przypis z monografii (1 lub 2 i więcej autorów)
1. Henri Bergson, Dwa źródła moralności i religii, Kraków: Znak 1993, s. 25.
przypis z rozdziału z pracy zbiorowej
2. Zbigniew Kwieciński, „Mimikra czy sternik? Dramat pedagogiki w sytuacji przesilenia formacyjnego”. W: Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Zbigniew Kwieciński i Lech Witkowski, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych 1993, s. 34-37.
przypis z czasopisma
3. Adolf E. Szołtysek, „Kształcenie jako funkcja wychowania i nauczania”, Dydaktyka Literatury i Konteksty, t. 33 (2014), s. 35.
powoływanie się na tę samą pozycję, co wyżej
4. Tamże, s. 34
przypis z dzieła, które już znalazło się w przypisach, ale nie bezpośrednio wyżej
5. Bergson, Dwa źródła, s. 23.
Bibliografia:
Bergson, Henri, Dwa źródła moralności i religii, Kraków: Znak 1993.
Kwieciński, Zbigniew, „Mimikra czy sternik? Dramat pedagogiki w sytuacji przesilenia formacyjnego”. W: Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Zbigniew Kwieciński i Lech Witkowski, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych 1993.
Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Zbigniew Kwieciński i Lech Witkowski, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych 1993.
Szołtysek, Adolf E.„ Kształcenie jako funkcja wychowania i nauczania”, Dydaktyka Literatury i Konteksty, t. 33 (2014), s. 35-47.